dinsdag 19 oktober 2021

Digitale vaardigheden

Blijk ik al in 2011, als opdracht om digitaal vaardiger te worden als medewerker van de bibliotheek op Terschelling, een blog gestart te zijn. 

Ik heb de berichten uit 2011 nog eens gelezen en besloten om ze maar te verwijderen. Echt verheffend, informatief of grappig waren ze niet. Ze lieten vooral mijn worsteling met alle digitale mogelijkheden zien.

10 jaar verder hoop ik ook iets verder te zijn in mijn digitale ontwikkeling.

Sinds 2 weken volg ik een cursus creatief schrijven bij de open universiteit in Hengelo. Erg leuk om te doen. Met een kleine groep van 10 mensen proberen we onze bedenksels op een zo goed mogelijke manier aan het papier toe te vertrouwen.

Deze week een gedicht, naar het voorbeeld van het gedicht "Marc groet 's morgens de dingen', van Paul van Ostaijen.


Berthe groet de dingen

 

 Dag fijn rood wandelpad

                 Dag mooie grote bomen

                                Dag k l e u r e n d bladerdak

                                                Dag vogels die zo vroeg al fluiten

                                                                Dag mensen met je kleine honden

 

 Na een nacht die eindeloos leek

 Waarin het donker niet wilde verdwijnen

 Brak de dag dan toch weer aan

 De zon laat al haar eerste stralen schijnen

                             

Dag lang wandelpad

                 Dag ruisende, oude bomen

                                Dag vogels die zo vrolijk fluiten

                                                Dag hondje, mag je lekker mee naar buiten?

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten